niedziela, 1 stycznia 2017

Kocyk temperaturowy - wyzwanie na cały rok :))) #1

Witamy Was gorąco w roku Nowym Roku :)

Dzisiaj w pierwszy dzień 2017 roku przychodzimy z propozycją całorocznej zabawy! Słyszałyście o projekcie z angielskiego zwanym "temperature blanket", a polska nazwa krążąca po sieci to "kocyk temperaturowy"?

Temperature Blanket Pattern: Atty-s Dots  Artist: Sophie Jennifer Hjertstrand:

źródło: nieznane

O co chodzi? Chodzi o stworzenie kocyka, obojętnie w jaki sposób, szydełkiem, na drutach, może ktoś odważy się taki kocyk uszyć, a może wykona go z pomponów, zgodnie z temperaturą za oknem. Codziennie robimy jeden rządek, jeden element w kolorze odpowiadającym właśnie temperaturze. 

Jak dobierzecie kolory, zależy od Was, przecież to Wasz kocyk, poniżej przykładowe zestawienia kolorów:


źródło:http://beneaththerowantree.blogspot.com/2016/01/temperature-blanket-for-2016.html



This year I'm planning on doing a 'Temperature Blanket' for the first time! For those of you that don't know what this is, all you have to ...:



O projekcie w języku angielskim możecie przeczytać też tutaj: http://thecrochetcrowd.com/crochet-temperature-afghans/

Nie udało mi się znaleźć strony kompleksowo opisującej kocyk, w języku polskim. Nie jest to chyba projekt bardzo popularny. A może się mylę?

Jeśli macie ochotę się przyłączyć zapraszamy! Napiszcie w komentarzu co myślicie o zabawie i podlinkujcie swój post, jeśli się zdecydujecie na udział. 
Co miesiąc będziemy się chwalić swoimi postępami :)

Oto kocyki inspiracje znalezione w sieci.

(link)


(link)

(link)

(link)

Pamiętajcie, że chodzi przede wszystkim o dobrą zabawę i wzajemną motywację. Nikt nikogo nie rozliczy przecież z każdego rządka/elementu, każda z nas ma swoje obowiązki i wiadomo, że nie zawsze się uda tego dnia akurat coś stworzyć. Ale zawsze można zapisać temperaturę i nadgonić np. w weekend :)

Jeżeli wydaje się Wam, że z kocem nie dacie sobie rady to może spróbujecie zrobić temperaturowy szalik? Ciekawe ile będzie miał metrów, prawda?

(link)
Zapraszamy Was do zabawy :) Jakie będą Wasze kolory? Wkrótce postaramy się 
podzielić wzorami, które świetnie będą pasowały do takiego kocyka :)

Wasze postepy prac możecie zgłaszać do końca każdego miesiąca w żabce pod koniec posta .

Pozdrawiamy serdecznie!




23 komentarze:

  1. Wau, bardzo ciekawa zabawa! Zapisuję się ☺ i z niecierpliwością czekam na propozycje wzorów.
    Pozdrawiam serdecznie i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny pomysł! Moim jedynym postanowieniem na ten rok jest nauczyć się robić kwadraty babuni i zrobić z nich kocyk... może to jakoś połączę ;) poczekam na przykłady wzorów i wtedy się zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogę was zapewnić, że zabawa przednia. Robiłam godzinę w zeszłym roku, a efekt można zobaczyć tu:
    http://ksantowo.blogspot.com/2016/11/temperature-blanket-finisz.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  4. a jaka włóczka będzie najlepsza? proszę o konkretne inforamcje, chętnie z linkiem do sklepu :) mój blog to -http://iglapisanie.blox.pl/html/1310721,37.html?wanilia39

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba sie przyłącze ;-) mam już nawet pomysł jak go zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na jutro planujemy post o schematach i włóczkach - oczywiście nie obowiązkowych, w związku z pytaniami będą to nasze propozycje :) Bardzo się cieszymy, że kocyk wzbudził spore zainteresowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak sobie myślę, że choć mam już jeden koc z TB, może przyłączę się i w tym roku do zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Spróbuję, chociaż systematyczność to moja słaba strona

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się pomysł podoba. Przyłączę się do zabawy :) Już zaczynam myśleć jak go zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysł fajny, ale obawiam się, że zapału mi zabraknie w połowie, więc postanowiłam zrobić podusie, Ile dam radę tyle będzie moje :)
    Pozdrawiam wytrwałe Panie

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja planuje podobny Ale nie na cały rok tylko na cały okres ciąży. Będzie dla kolejnego potomka jak już się urodzi. Zaczynam od 3 września 2016 do czerwca 2017 :) Mam już temperatury z archiwum i wybrane kolory. Myślę tylko czy lepsze kwadraty czy jednak pasy..
    Oby się udało!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam już trzy elementy - trochę to trwało zanim dopasowałam kolory z moich zasobów włóczkowych, ale mam nadzieję, że wytrwam, tym bardziej, że za kilka tygodni może okazać się, że czasu mam jak na lekarstwo.....

    OdpowiedzUsuń
  13. To I ja się przyłączę :). Zobaczymy co wyjdzie
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. aAja własnie zakończyłam mój z zeszłego roku, zapraszam do obejrzenia zdjęć: http://tiny-handmade.blogspot.com/2017/01/ponad-2-kg-szczescia-i-zakonczenie.html; nie wiem, czy w tym raku dam radę ( w zeszłym miałam motywację)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja swój koc mam już gotowy, bo dziergałam go przez cały 2016 rok, muszę mu tylko pstryknąć zdjęcia i będę wrzucać na swojego bloga. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super pomysł. Ja moj kocyk a raczej pledzik dziergam juz od roku.. wiec moze to bedzie swietna motywacja zeby dolaczyc do waszego projektu i w końcu dokonczyc moj projekt. Mam tylko pytanie czy pojedyncze elementy które już mam gotowe ale wciąż powstaja nowe bo beda ostatecznie ze soba zszywane - tez moga być. Coprawda juz jakis czas temu pokazywalam je na blogu...
    Strasznie dużo tego wszystkiego jest i projekty ogromny.. no ale wierze że z Wami w koncu mi sie uda :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Już mogę się pochwalić zdjęciami mojego koca. :) Cały rok dziergania był tego wart!
    http://adzik-tworzy.blogspot.com/2017/01/temperature-blanket-9-podsumowanie.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Napisałam maila z zapytaniem do Anii :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jest i prawie cały styczeń
    http://ksantowo.blogspot.com/p/temperature-blanket-2017.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny pomysł :)
    Chętnie wzięłabym udział, ale nie wychodzi mi dzierganie. Próbowałam wiele razy i to chyba nie jest dla mnie. Życzę powodzenia uczestnikom! Ciekawa jestem efektów, na pewno będą zniewalające :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Znakomity pomysł. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń