środa, 3 stycznia 2018

Ukryte światy - pobudzamy naszą wyobraźnię :))

Na początku grudnia trafiła do nas książka pt. "Ukryte światy"
To niezwykła pozycja gdyż jest to zbiór opowiadań w całości stworzony przez dzieci z klas 1-6, laureatów konkursu literackiego "Popisz się talentem".




Książka jest pięknie wydana, w twardej okładce, wspaniale zilustrowana. To zachęciło mnie aby wziąć ją do ręki, chociaż nie jestem wielkim zwolennikiem opowiadań. I ... byłam bardzo mile zaskoczona. Po raz kolejny przekonałam się, że wyobraźnia dzieci nie ma granic, że ten sam początek opowiadania może być w przeróżny sposób zinterpretowany, a pomysłów na dalszy ciąg jest tyle ile dzieci :))))

Książeczka spodobała się również mojemu dziewięciolatkowi, który spędził przy niej cały wieczór, aż skończył ostatnie opowiadanie. Nie umiał powiedzieć które podobało się najbardziej, każde było inne ale wszystkie równie wciągające :)

Na końcu książki znaleźliśmy porady literackie oraz strony do stworzenia własnego opowiadania. Mój fan przygód i zagadek wybrał do dokończenia historię pary detektywów Nitki i Kłębka. 
W przedświątecznej gonitwie nie udało nam się go zapisać, ale do głowy przyszedł mi pomysł aby takie opowiadanie tworzyć co roku, zobaczyć w jaki sposób zmienia się wyobraźnia dziecka wraz z poznawaniem świata, jak poszerza się jego zasób słów :))



źródło zdjęcia: nowaera.pl

Dziękuję serdecznie wydawnictwu Nowa Era za możliwość przeczytania opowiadań oraz rozbudzenia wyobraźni swojej i Marcina.
Oba egzemplarze, które dostałyśmy jako Klub Twórczych Mam trafiły do zwycięzców naszego jesiennego wyzwania (klik) a Wy swój własny egzemplarz możecie zakupić tutaj (klik).

I jeszcze bardzo ważna rzecz - cały dochód ze sprzedaży tej książki przeznaczony jest na cele charytatywne - wspieranie dziecięcej twórczości. 

Książka idealna jest na prezent dla troszkę młodszych, ale i tych starszych dzieci :)) Gorąco polecam!





3 komentarze:

  1. Ja też kiedyś, jako dziecko, napisałam opowiadanie. To było chyba w trzeciej klasie. Mamie się zupełnie nie podobało (było to coś z gatunku fantastyki) ale pani była zachwycona i nawet kazała mi przeczytać moje opowiadanie na głos. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :) dzieki raz jeszcze za świetna niespodzianke i wyróżnienie;)

    OdpowiedzUsuń